Wpadliśmy na ciekawy pomysł na sklep. Asortyment, jaki wybraliśmy jest z jednej strony dość trudno dostępny na naszym rynku, więc pożądany, a z drugiej jest na tyle niszowy, że ma dość zawężony krąg potencjalnie kupujących. Jednak po zbadaniu rynku i przeanalizowaniu konkurencji doszliśmy do wniosku, że biznes ten może być całkiem opłacalny. Zaczynamy więc planować i rozważać opcję własnego sklepu. Od razu okazuje się, że najbardziej opłacalny jest dla nas sklep internetowy.
Dlaczego sklep w Internecie, a nie tradycyjnie? Chodzi oczywiście o pieniądze. Mało który przedsiębiorca ma na początku nieograniczony budżet na założenie nowego biznesu. Każdy też zakładając firmę chciałby na niej zarabiać. A w Internecie założenie oraz prowadzenie sklepu jest dużo tańsze, niż offline. W dodatku więcej ludzi odwiedzi nasz sklep, szczególnie taki, który ma niszowy asortyment. Naszymi potencjalnymi klientami będą ludzie z całej Polski (przynajmniej z Polski).
W przypadku sklepu stacjonarnego byliby to raczej ludzie z osiedla, miasta, w którym otworzylibyśmy sklep. Mogłoby się okazać, że sympatyków tak specjalistycznego asortymentu jest wielu w całej Polsce, natomiast już trochę mniej w naszym mieście. A przecież mało kto pojedzie na drugi koniec kraju na zakupy.
Oprócz wkładu własnego, możemy ubiegać się o dotację na nasz nowo otwierany sklep wirtualny. Możliwości mamy różne, ja powiem dziś o pieniądzach, jakie możemy dostać z urzędu pracy w naszym mieście. Warto zorientować się na stronie internetowej urzędu, ile i na jakich warunkach możemy dostać. Kwoty te sięgają rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, więc wystarczy nam chociażby na naprawdę dobry sklep internetowy. Jednak pamiętajmy o tym, że aby dostać pieniądze z urzędu pracy, musimy być przez jakiś czas w nim zarejestrowani, jako bezrobotni. Konieczne będzie też wypełnienie wniosku, do którego przygotować trzeba między innymi plan działania (biznesplan). O wszystkie warunki przyznawania pieniędzy na biznes powinniśmy pytać w urzędzie pracy (lub na stronie naszego urzędu pracy). Jest to najlepszy sposób na uzyskanie najbardziej aktualnych informacji.
Niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep internetowy, czy stacjonarny, musimy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą. Będziemy musieli opłacać ZUS oraz załatwiać bieżąco sprawy formalne. Własna firma zawsze związana jest z załatwianiem pewnych spraw formalnych oraz bieżącą papierkową ?robotę?. Oczywiście możemy zatrudnić specjalistów do prowadzenia księgowości, jednak musimy mieć świadomość, że wiązać się to będzie z pewnymi kosztami.
W założenie sklepu internetowego włożyć będziemy musieli wysiłek oraz pracę. Nie tylko na początku działalności, ale również w trakcie funkcjonowania sklepu, konieczna będzie praca nad sprawami formalnymi, takimi jak prowadzenie dokumentacji firmy, opłaty ZUS, rozliczenia roczne, sprawozdania finansowe, itp. Wszystko też zależeć będzie od rodzaju działalności, zakresu, a także tego, z jakimi firmami zewnętrznymi nawiążemy współpracę.
Jednocześnie, sklep w Internecie, a zwłaszcza sklep z asortymentem niszowym, skierowanym do określonej grupy ludzi, do pasjonatów danego tematu lub kolekcjonerów określonego asortyment, ma zdecydowanie większą szansę na sukces, niż sprzedaż offline, gdzie docieramy do ludzi mieszkających w danym mieście. Warto w dzisiejszych czasach inwestować we własny biznes, szczególnie że z różnych źródeł otrzymać możemywsparcie finansowe oraz fachową pomóc.